Propagace e-shopu

Úspěšný e-shop se bez propagace neobejde. Úskalí však nastává v tom, že možností propagace e-shopu je mnoho a Vy třeba nemáte představu, který způsob propagace e-shopu by mohl být ten, který Vám skutečně něco vydělá. My jsme s našimi vlastními e-shopy ale i s e-shopy u kterých řešíme například správu e-shopu vyzkoušeli spoustu možností propagace v různých stádiích e-shopu a proto Vám můžeme pomoci zvolit správný kanál propagace e-shopu.

Jak funguje propagace e-shopu?

Jako první si spolu definujeme Vaše cíle a očekávání, které si od propagace e-shopu slibujete, díky tomu lépe vybereme vhodné propagační kanály. Podle stavu Vašeho e-shopu a Vašich cílových skupin najdeme způsoby jak Váš e-shop dostat mezi co možná nejvíce lidí, které by jste mohli Vašimi produkty či službami zaujmout, následně můžeme společnými silami zapracovat na propagaci Vašeho e-shopu, a pokud by pro Vás náhodou byl vhodnější způsob propagace, kterému se až tolik nevěnujeme, odkážeme Vás na renomované odborníky se kterými máme praktickou zkušenost.

Jaké jsou možnosti propagace e-shopu?

Možností propagace e-shopu je mnoho, níže Vám zmíníme krátký výčet cest, kterými se můžete při propagaci vlastního e-shopu vydat:

  • SEO – tedy Search Engine Optimization, jedná se o optimalizaci Vašeho e-shopu pro vyhledávání, společně můžeme tedy najít způsoby, cesty a příležitosti jak navýšit Vaši organickou návštěvnost webu z vyhledávání a na tu následně přizpůsobíme vstupní stránky na Vašem e-shopu, ať už se jedná o stránky produktových kategorií, blogových článků, nebo konkrétních produktů. SEO je běh na dlouhou trať, nicméně v roce 2022 jsme jej začali praktikovat například na vapeshopu Royalvape.cz kdy jsme z 270 unikátních uživatelů za posledních 90 dní (květen 2022) byli schopni e-shop během necelého roku práce po večerech ve volných chvílích vyzdvihnout na denní návštěvnost okolo 200-300 unikátních uživatelů (duben 2023). V lednu roku 2024 jsme pak e-shop úspěšně exitli, dále například herní magazín Gamesquad.cz jsme „na zelené louce“ (červenec 2022) rozběhli natolik, že jeho organická návštěvnost je nyní okolo 8 000 unikátních uživatelů měsíčně (březen 2024).
  • Sociální sítě – sociální sítě můžete řešit buď organicky, tedy vytvořením vlastních příspěvků a jejich zveřejňováním – tato cesta je poněkud pomalejší ale zvolíte-li správné formáty příspěvků, dá se dosáhnout velmi uspokojivých výsledků. Sociální sítě z organického hlediska jsou spíše brandovým propagačním kanálem, který Váš e-shop může pomoci dostat více do povědomí. Dále je pak možnost zvolit placenou reklamu na sociálních sítích se kterou spíše můžete získat dosahy a objednávky, než jen posílení brandu, avšak některé segmenty, například vape tuto možnost nemá.
  • Influencer marketing – Mnozí z Vás se jistě na sociálních sítích setkali s tím, že existují influenceři, kteří propagují různé produkty a služby, ne vždy je tento kanál dostatečně efektivní z pohledu posílení brandu i z pohledu prodeje, proto je důležité tyto spolupráce dobře nastavit a najít relevantní influencery, nemusíte tedy nutně zacílit na velké influencery, ale u jednoho z klientů se nám například osvědčila spolupráce s influencery zaměřenými primárně na produkty, kterými se daný klient zabývá, takže dosahy byly sice nižší ale relevantnější, výsledkem byly tržby (obrat) od června 2023 do února 2024 v hodnotě přes 750 tisíc Kč jen v rámci této spolupráce.
  • Kampaně na systémech Sklik a Google Ads – jedná se o další z prvků tzv. výkonnostního marketingu kdy si můžete například u Seznamu nebo Googlu zaplatit za kampaně, respektive za návštěvnost Vašeho webu, dovedená návštěvnost a s tím úzce související konverze se pak odvíjí na základě Vašeho denního rozpočtu kampaně
  • Affiliate marketing – můžete zákazníkům či firmám umožnit nabízet Vaše produkty a ze zprostředkovaných produktů jim nabídnout provizi, na vhodně nastavený provizní systém nemusíte většinou vynaložit nikterak vysoké náklady a efekt pak závisí na efektivitě a snaze Vašich affiliate partnerů.

Možností propagace e-shopu je samozřejmě více, ale tyto jsou ty nejzákladnější které může zkusit každý a které mohou být i pro Vás vhodným marketingovým mixem pro Vaši efektivní marketingovou strategii, kterou pro Vás můžeme nastavit, pokud máte zájem o nezávaznou konzultaci, zanechte nám níže kontakt na Vás a my se Vám ozveme. A pokud e-shop ještě nemáte, můžete využít našich výhodnějších balíčků tvorby e-shopu.