Jak zvýšit návštěvnost webu?

Návštěvnost webu je alfou a omegou fungování on-line podnikání. Je hezké si vytvořit například firemní web ale někdy kromě prezentace Vaší firmy či organizace pro Vás může být také neméně důležitý cíl získavat díky Vašemu webu nové objednávky, zakázky, či rezervace. Zkrátka nové zákazníky, kteří budou nakupovat Vaše zboží a služby. Jak tedy můžete zvýšit návštěvnost webu?

Organické vyhledávání

Získávání návštěvnosti z organického vyhledávání se věnuje obor SEO (Search Engine Optimization), jedná se o soubor strategií a metod které mají za cíl přivést k Vám na web návštěvnost z organického vyhledávání. SEO má přesah do UX (user experience – uživatelská zkušenost), content marketingu a web developmentu. Kromě získávání návštěvnosti webu mohou být cíle SEO také získávání leadů, konverzí a další cíle, které se vážou na návštěvnost webu.

Sociální sítě

Sociální sítě jsou hitem dnešní doby po dobu několika let, vlastně už desetiletí, zde můžete pravidelným postováním příspěvků různých formátů získat interakce jako lajky, komentáře, sdílení a s tím i návštěvnost webu. Mezi sociální sítě patří například:

  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • Threads
  • X (dříve Twitter)
  • Snapchat

Sociální sítě můžou získávat návštěvnost webu buď organicky, nebo skrze placenou reklamu.

PPC reklamy

PPC reklama je další ze způsobů jak získat návštěvnost webu, můžete si ji zaplatit například u Googlu skrze Google Ads nebo u Seznamu skrze platformu Sklik. PPC platformy většinou pracují s Vámi určenými rozpočty na reklamu a za ty Vám vodí návštěvniky na Váš web, tím že ho zobrazují relevantním uživatelům.

Affiliate marketing

Affiliate marketing je způsob, kterým můžete získat návštěvnost webu díky zapojení partnerů kterým můžete za návštěvu, lead nebo konverzi nabídnout provizi. Cílem affiliate marketingu bývá většinou konverze, nicméně s konverzemi Vám také affiliate partneři přivádí i nové návštěvníky na web.

Doporučení

Doporučení, nebo-li word-of-mouth je jedním z nejkonverznějších způsobů jak získat návštevnost webu, avšak většinou z něj neočekávejte velké objemy návštěvností. Jde o stav, kdy se o Vás například spokojení zákazníci zmíni dalším lidem.

Marketingová strategie

Mít e-shop nebo leadový web je věc jedna. Jak na něj dostat uživatele je věc druhá. Ale to nejdůležitější je, abyste na svůj web dostali relevantní zákazníky. Jak postavit marketingový mix, jakou zvolit komunikaci a jaké marketingové kanály využívat? Na to by vám měla odpovědět marketingová strategie, jak říká marketingový stratég a SEO konzultant Patrik Pilous.

Jmenuji se Martin Orešanský a programování se věnuji od konce 8. třídy základní školy, tedy od roku 2016 kdy jsem se začal programování učit, od roku 2018 jsem pak vytvořil a spravoval desítky webů a e-shopů. Od roku 2021 pracuji jako programátor na volné noze a do ledna 2024 jsem provozoval vapeshop Royalvape.cz s přidruženým prodejem na zahraničních marketplaces jako Amazon, Hood.de a další, díky zkušenostem s provozem e-shopu jsem také získal nemalý přesah do online marketingu ve všeobecnosti a především pak hlouběji do SEO. Ve volném čase provozuji obsahový web který navštěvují tisíce čtenářů měsíčně.

Další příspěvek