Návštěvnost webu je alfou a omegou fungování on-line podnikání. Je hezké si vytvořit například firemní web ale někdy kromě prezentace Vaší firmy či organizace pro Vás může být také neméně důležitý cíl získavat díky Vašemu webu nové objednávky, zakázky, či rezervace. Zkrátka nové zákazníky, kteří budou nakupovat Vaše zboží a služby. Jak tedy můžete zvýšit návštěvnost webu?
Organické vyhledávání
Získávání návštěvnosti z organického vyhledávání se věnuje obor SEO (Search Engine Optimization), jedná se o soubor strategií a metod které mají za cíl přivést k Vám na web návštěvnost z organického vyhledávání. SEO má přesah do UX (user experience – uživatelská zkušenost), content marketingu a web developmentu. Kromě získávání návštěvnosti webu mohou být cíle SEO také získávání leadů, konverzí a další cíle, které se vážou na návštěvnost webu.
Sociální sítě
Sociální sítě jsou hitem dnešní doby po dobu několika let, vlastně už desetiletí, zde můžete pravidelným postováním příspěvků různých formátů získat interakce jako lajky, komentáře, sdílení a s tím i návštěvnost webu. Mezi sociální sítě patří například:
- TikTok
- Threads
- X (dříve Twitter)
- Snapchat
Sociální sítě můžou získávat návštěvnost webu buď organicky, nebo skrze placenou reklamu.
PPC reklamy
PPC reklama je další ze způsobů jak získat návštěvnost webu, můžete si ji zaplatit například u Googlu skrze Google Ads nebo u Seznamu skrze platformu Sklik. PPC platformy většinou pracují s Vámi určenými rozpočty na reklamu a za ty Vám vodí návštěvniky na Váš web, tím že ho zobrazují relevantním uživatelům.
Affiliate marketing
Affiliate marketing je způsob, kterým můžete získat návštěvnost webu díky zapojení partnerů kterým můžete za návštěvu, lead nebo konverzi nabídnout provizi. Cílem affiliate marketingu bývá většinou konverze, nicméně s konverzemi Vám také affiliate partneři přivádí i nové návštěvníky na web.
Doporučení
Doporučení, nebo-li word-of-mouth je jedním z nejkonverznějších způsobů jak získat návštevnost webu, avšak většinou z něj neočekávejte velké objemy návštěvností. Jde o stav, kdy se o Vás například spokojení zákazníci zmíni dalším lidem.
Marketingová strategie
Mít e-shop nebo leadový web je věc jedna. Jak na něj dostat uživatele je věc druhá. Ale to nejdůležitější je, abyste na svůj web dostali relevantní zákazníky. Jak postavit marketingový mix, jakou zvolit komunikaci a jaké marketingové kanály využívat? Na to by vám měla odpovědět marketingová strategie, jak říká marketingový stratég a SEO konzultant Patrik Pilous.