Koupě či investice do tvorby e-shopu bývá většinou v řádech desítek tisíc korun, proto je určitě důležité pečlivě zvážit plusy a mínusy všech nabízejících se řešení a dodavatelů.
Občas za mnou chodí klienti, kteří si e-shop nechali dělat u “firmy” ŠancePodnikat.cz – webová prezentace je po designové stránce sice vcelku hezká a i díky ní se spíše zákazník rozhodne o koupi e-shopu – nicméně nejde jen o prezentaci, ale i o kvalitu a serióznost daného řešení.
Serióznost nabídky
Pojďme zhodnotit serióznost nabídky – za prvé, ano, na webu je možnost kontaktu na telefon i e-mail, dokonce i Messenger a Whatsapp, bohužel není vidět jaká firma za nabízenými produkty – e-shopy stojí. Žádné IČO, obchodní podmínky, nebo cokoli takového, už to je značně podezřelé nebo při nejmenším velmi neseriózní.
Údajně nabízí ověřené e-shopy k prodeji, které jsou jejich vlastní a funkční. Ano, ověřené e-shopy v tom slova smyslu, že nezprostředkovávají prodeje nějak nehodnocených prodejců ale že provozovatel webu e-shopy nadesignované a připravené nejspíše jím. Nicméně to, že máte „funkční“ e-shop, neznamená že máte e-shop vydělávající.
Další bod který určitě stojí za zmínku je garance Šance Podnikat na vyzkoušené a spolehlivé dodavatele, kdysi za mnou přišel pán, respektive mi zavolal v podstatě se slovy: “Utratil jsem 25 000 kč za e-shop s hodinkami a neprodávám”. Tehdy jsem se na e-shop daného klienta, se kterým občas spolupracuji do teď koukl a na e-shopu měl pár stovek polských, neznačkových a ničím nezajímavých hodinek.
Jakožto mladý člověk co si rád potrpí na kvalitní věci, ideálně i značkové, jsem odvětil, “Polské hodinky, neznačkové a ničím nezajímavé pro potenciální zákazníky.. divíte se?”. Nakonec s tímto klientem řešíme jiné projekty a e-shop s hodinkami od Šance Podnikat se rozhodl po vyhodnocení svých dalších aktivit vzdát a nyní se věnujeme spíše správě jeho stránek pro posilovnu, takže v podstatě jeho Šance Podnikat byla spíše Šancí Vyhodit Peníze z Okna.
Zavádějící informace
Každý z projektů nabízených na webu Šance Podnikat obsahuje údaje o měsíčních nákladech a časové náročnosti na den. Ano, pro mne jako potenciálního zájemce o koupi e-shopu je toto důležité vědět ALE – časová náročnost správy e-shopu se odvíjí od množství dotazů od zákazníků, počtu objednávek k odbavení, balení či odesílání zboží a dalších činností jako je fakturace, vymýšlení a příprava akcí atd..
Takže tyto údaje jsou absolutně nerelevantní. Až asi na dva e-shopy od Šance Podnikat se kterými za mnou mí klienti přišli byly tyto e-shopy v podstatě mrtvé, s maximálně jednotkami objednávek v horizontu několika měsíců. Ty jediné dva e-shopy co se chytly, byly e-shopy které se rozjely především díky nízké konkurenci. U ostatních jsme pokroku dosáhli ve spolupráci s PPC specialistou Marošem Hábou a SEO specialistou Adamem Sijeričem.
Co se týče provozovatelem webu Šance Podnikat zmiňované doporučené částky na PPC kampaně – určitě nezavrhuji využívání PPC kampaní avšak ideálně v době, kdy je e-shop ve stavu aby PPC kampaně měly co největší efekt (PS: i s tím Vám mohu pomoci – Váš e-shop zanalyzovat i s pomocí nástrojů jako je například Hotjar). Částka 2 500,- Kč měsíčně je na PPC v pořádku, neuděláte s ní sice tržby které Vás uživí, ale máte-li e-shop v pořádku i technicky, budete nejspíše mít alespoň nějaké drobné výsledky. Určitě není v pořádku ale pustit na Wedos LowCost hosting 9000 produktů z feedu.
Ještě před pár lety a tedy v roce 2019 na webu Šance Podnikat byly minimálně některých e-shopů zmíněné například tyto údaje, které už tehdy byly velmi podezřelé a u mnohých nabízených e-shopů se sezónním sortimentem nerelevantní, ne-li nepravdivé:
- Roční hodnota objednávek: 750 000 Kč
- Úspěšně zpracováno 76 % objednávek tj. hodnota: 570 000 Kč
- Průměrná marže 45% tj. 256 500 Kč
- Po odečtení ročních nákladů tj. 256 500 Kč – 42 600 Kč = 213 900 Kč
- Průměrný měsíční zisk: 17 825 Kč
A „firma“ se pyšnila právě garancí obratu, bohužel jsme se nikde nedočetli, zda-li garance obratu byla nějakým způsobem „vymožitelná“ od prodejcem, či co bylo v rámci garance dosaženého obratu nabízeno potenciálním zákazníkům. Pro více informací než v tomto článku Vám doporučujeme si přečíst například toto vlákno na fóru Webtrh.cz: https://webtrh.cz/diskuse/eshop-od-sancepodnikat/
Pokud jste si tedy e-shop od Šance Podnikat již zakoupili, před využitím kampaně nám klidně nezávazně napište na info@eshoptvorba.cz, a my Vám zdarma poradíme co by se u Vás na e-shopu mohlo případně zlepšit a navrhneme Vám řešení těchto problémů i rozsáhlejší analýzu Vašeho e-shopu, což už zdarma sice nebude, ale když do toho s námi půjdete, vsadím se s Vámi že ušetříte 😉
Technická stránka prodávaných e-shopů
Z technické stránky jsou e-shopy od Šance Podnikat, které jsem dosud viděl, v podstatě jako “přes kopírák”, jen s jinou doménou.
Stejné produkty, stejný design, stejný e-shop i bez uživatelsky snadných úprav jako třeba popisy kategorií atd.. toto se rozmohlo zejména během e-commerce boomu během covidu, proto mi třeba vadila a vadí šablonovitost shoptetu – 10 tisíc stejných e-shopů 🙂
Mezi zásadní technické problémy e-shopů od Šance Podnikat patřily a nejspíše ještě patří alespoň některé z těchto:
- Mnohdy již zmíněné velké feedy na “malých” hostinzích
- V databázi i v souborech balast v podobě pozůstalých obrázků atd. po kopii pluginem Duplicator
- Zastaralé verze pluginů (např. na konci roku 2024 jeden takový e-shop disponoval WooCommerce verze 4.8, aktuální verze k 9.6.2025 je verze 9.9).
Na webu se sice zmiňuje, že firma spolupracuje se SEO specialisty, programátory, copywritery a grafiky. Bohužel se na webu nedá dočíst s jakými, takže o kvalitě dodávaných dodatečných služeb nemáme bližší představu, aby jsme výsledky mohli vyhodnotit.
Celým verdiktem z pohledu programátora ale i bývalého provozovatele e-shopu se statisícovými obraty bych tedy jako člověk co některé z e-shopů se kterými jsem od daného prodejce přišel do styku mám z webové prezentace dané firmy ale i z jí prodávaných e-shopů pocit jako by se přesunul prodejce předražených hrnců do on-line světa. Pokud tedy chcete řešit tvorbu e-shopu nebo najít vhodné řešení, zanechte nám níže kontakt a my Vám rádi zdarma a nezávazně poradíme.
