Zjistit a měřit návštěvnost webu je a mělo by být nezbytnou součástí Vaší marketingové strategie. Když jste schopni zjistit návštěvnost webu a máte k ní i relevantní data, například zdroj návštěvnosti nebo klíčová slova na která Vás a Váš web lidé nacházejí a mnoho dalšího.
Google Analytics
Google Analytics je nejznámějším a nejrozšířenějším způsobem a nástrojem jak zjistit návštěvnost webu, zjistíte zde i Vaše nejnavštěvovanější stránky, rozlišení zařízení Vašich návštěvníků, časy v daných dnech a při pokročilejším nastavení i konverzní události jako je například odeslání formuláře, přidání do košíku nebo třeba objednávka.
Google Search Console
Google Search Console je dalším z analytických nástrojů od společnosti Google. Google Search Console (zkráceně GSC) Vám umožní zjistit návštěvnost webu i konkrétních (pod)stránek, jejich průměrnou pozici ve výsledcích vyhledávání na Googlu a CTR (míru prokliku), toto vyhledávání se typicky dělí na textové, obrázkové, video a zprávy, v případě, že se dostanete i do Google Discover, tak se Vám zobrazí i záložka “Objevit”.
Ahrefs
Ahrefs je auditní nástroj pro SEO jehož audit Vám umožní procházet URL napříč webem a najít možné chyby, mimo také existuje podnástroj Ahrefs Traffic Checker kde můžete zjistit návštěvnost webu, to však velmi orientačně, ale díky tomu může být Ahrefs užitečným pomocníkem pro analýzu konkurence. S Ahrefs Traffic checkerem můžete zdarma zjistit i 5 nejsilnějších stránek, ze které Vám nebo konkurenčním webům chodí návštěvnost, kromě stránek, zjistíte i klíčová slova, na která Vaše stránka reaguje.
TIP: Přečtěte si také článek: Jak zvýšit návštěvnost webu
Pokud uvažujete o tvorbě webových stránek, tvorbě e-shopu, správě e-shopu nebo například jen pomoc s nastavením analytických nástrojů, neváhejte nám napsat na info@eshoptvorba.cz nebo nám zanechte kontakt na Vás níže a my se Vám nejpozději do 24 hodin ozveme.