Co prodávat na e-shopu?

Pokud řešíte tvorbu e-shopu, nejspíše také přemýšlíte, co na e-shopu budete prodávat? Pojďme si společně projít některé z možností.

Podle čeho se rozhodnout, co prodávat na e-shopu?

Pokud ještě nejste rozhodnutí, co budete prodávat na Vašem e-shopu, můžete zvážit následující faktory a to:

Logistika

Jedním z hlavních kritérií při rozhodování by pro Vás mohla a nejspíše, pokud začínáte s menšími prostory bude logistika, tedy je důležité si vybrat zboží které budete kapacitně schopni skladovat, zabalit a poslat. Pokud tedy začínáte e-shop z obýváku Vašeho rodinného domku, bude nejideálnější začít sortimentem, který je malý a budete ho schopni snadno zabalit a v případě vratek i skladovat. Pokud plánujete prodávat objemnější zboží, jako třeba nábytek, bude dobré zvážit, zda-li pro Vám Váš zamýšlený prostor dostačuje, případně dle Vašich plánů si pronajmout nebo zakoupit jiný prostor.

Maržovost (ziskovost zboží)

Velmi důležité jsou té marže, to je vlastně to, co Vám zbyde po prodeji zboží, samozřejmě je důležité od té konkrétní marže odečíst i náklady na balení, logistiku či propagaci e-shopu.

Velmi maržovostní bývají například elektronické cigarety, méně maržovostní zboží pak je v současné době drogerie obecně, kdy marže parfémů a drogerie po covidu velmi opadly (koncem roku 2021 jsme i se 40% marží byli schopní prodat nemalé množství, v roce 2023 už pak bylo velmi obtížné i s 10% marží prodat větší množství zboží). Co se právě drogerie a parfémů týče, tak samozřejmě nezmiňujeme konkrétní značky, ale stává se že někteří menší výrobci vlastní, někdy i prémiové kosmetiky a drogerie Vás sami osloví a nabídnou Vám zajímavé, maržovostní produkty, tak tomu bývá napříč takřka všemi segmenty.

Sezónnost a popularita sortimentu

Je dobré při výběru sortimentu pro Váš e-shop zvážit i faktory jako sezónnost či popularitu sortimentu, čím větší je popularita sortimentu, tím větší je zpravidla samozřejmě i konkurence, avšak když se na trhu prosadíte, o to větší tržby můžete s e-shopem generovat. Popularitu sortimentu ovlivňuje i sezónnost, například je menší pravděpodobnost že si v zimě koupíte zahradní nábytek, to je pravděpodobnější spíše na jaře či v létě. Méně poptávaný sortiment může být méně konkurenční ale je pak možné, že budete muset Vaše produkty více tlačit mezi potenciální zákazníky a více jim vysvětlovat, proč daný sortiment mohou chtít, když se Vám to však povede, můžete získat náskok před konkurencí.

Vaše znalost sortimentu

Je žádoucí, aby jste sortiment, co budete prodávat na e-shopu dostatečně znali, to z toho důvodu, že budete schopni zákazníkům poradit, případně vědět jak předcházet ztrátám v podobě reklamací. Na e-shopu Royalvape.cz jsme například měli nemalé množství zákazníkům kterým zprovoznění jejich první elektronické cigarety dělalo problémy, díky tomu, že jsme věděli, co zákazníkům poradit se mnoho reklamací vyřešilo vhodnou radou zákazníkovi, tím pádem k reklamaci díky tomu mnohdy nedošlo. To zároveň ruku v ruce s tímto faktem vyústilo v pozitivní ohlasy zákazníků a jejich retenci (tzn. zákazníci se vraceli a nakupovali u nás opakovaně).

Faktorů ke zvážení toho, co prodávat na e-shopu je samozřejmě více, nicméně tyto jsou jedny z těch, které jsou často pro naše klienty rozhodující.

Seznam dodavatelů – možnost, co prodávat na e-shopu?

Z dodavatelů které známe a víme že poskytují velkoobchodní spolupráci Vám můžeme představit dle segmentu:

Hračky

Hračky jsou segmentem který je sice konkurenční, ale oblíbený stále, po dobou celého roku, ano například před Vánoci či Velikonocemi je zde určitá sezónnovost kdy obchodům s hračkami prudce narůstají tržby. Z tohoto segmentu Vám můžeme doporučit následující dodavatele:

  • RAPPA – Rappa je česká společnost sídlící v Ostravě, najdete u nich velké množství hraček, dětských kostýmů, či například speciálních eko plyšáků.
  • AllToys – velkoobchodní prodejce hraček spadající pod společnost Wormelen Group, pod tímto holdingem jsou také obchody Bambule či Sparkys.
  • Teddies – je velkoobchodní prodejce hraček
  • MPKToys – další velkoobchodní i maloobchodní prodejce hraček
  • Lamps – velkoobchod hraček

Fitness

Mezi populární segment patří Fitness, na sociálních sítích můžeme vidět stále více krásných influencerek a influencerů kteří sdílení pravidelně fotografie, videa a stories z posiloven atd. Pokud se rozhodujete ohledně tohoto segmentu, můžeme Vám doporučit tyto dodavatele:

  • Ronnie.cz
  • Dafit.cz

Elektronické cigarety

Segment elektronických cigaret a vapování je zajímavý nejen svými maržemi, ale i tím, že se jedná o méně rizikovější alternativu kouření. Doporučit Vám můžeme tyto velkoobchody:

  • TopCigars (Valmont Trading)
  • Mastervaper
  • Vaporism
  • Ejuice
  • Profivaper

Sportovní potřeby

Sportovní potřeby, jako jsou třeba věci na badminton, činky nebo třeba míče, můžete brát od těchto velkoobchodů:

  • Kokiskashop
  • Lerko
  • Spokey

Parfémy a drogerie

Seriózních velkoobchodů prodávajících parfémy a drogerii je na našem trhu bohužel málo, níže Vám uvádíme některé z nich:

  • Perfumes-B2B (SP Venture)
  • Vivantis

Pokud jste si ani po tomto výčtu nevybrali svého dodavatele, nevadí, nebojte se potenciální dodavatele oslovit, i někteří, kteří dané zboží nenabízí velkoobchodně, někdy mohou udělat výjimku a zboží Vám za velkoobchodní ceny.

Pokud uvažujete o e-shopu a máte jakékoli dotazy, neváhejte nám nezávazně zanechat Váš kontakt, nebo se nás zeptat na e-mailu: info@eshoptvorba.cz

    Jmenuji se Martin Orešanský a programování se věnuji od konce 8. třídy základní školy, tedy od roku 2016 kdy jsem se začal programování učit, od roku 2018 jsem pak vytvořil a spravoval desítky webů a e-shopů. Od roku 2021 pracuji jako programátor na volné noze a do ledna 2024 jsem provozoval vapeshop Royalvape.cz s přidruženým prodejem na zahraničních marketplaces jako Amazon, Hood.de a další, díky zkušenostem s provozem e-shopu jsem také získal nemalý přesah do online marketingu ve všeobecnosti a především pak hlouběji do SEO. Ve volném čase provozuji obsahový web který navštěvují tisíce čtenářů měsíčně.

    Další příspěvek

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *