Co je to vizuální identita a z čeho se skládá?

Vizuální identita je soubor grafických prvků, které společně vytvářejí jedinečný a konzistentní obraz značky nebo společnosti. Zahrnuje logo, barevné schéma, typografii, designové prvky, obrázky a celkový vizuální styl. Tyto prvky jsou používány napříč různými médii a platformami, aby bylo dosaženo jednotného a snadno rozpoznatelného vzhledu. Vizuální identita hraje klíčovou roli při budování povědomí o značce, vytváření důvěry a zajištění profesionálního dojmu. Pomáhá také komunikovat hodnoty, vizi a poslání společnosti, čímž posiluje vztah mezi značkou a jejími zákazníky.

Z čeho se skládá vizuální identita?

Při tvorbě vizuální identity je dobré vycházet z loga a barevného schématu a v nejlepším případě i fontu, který Vaše firma využívá, ten opakovat jak na propagačních předmětech, tak v kampaních na sociálních sítích, webových stránkách, nebo na obalech Vašich produktů.

Logo

Logo je základní součástí vizuální identity, pokud se budete prezentovat online, je dobré mimo tvorbu loga si nechat vytvořit i tzv. logotyp, tedy zkrácenou verzi loga kterou můžete využít jako profilovou fotografii na sociálních sítích nebo například jako favicon při tvorbě webových stránek nebo tvorbě e-shopu. Logo by mělo ideálně obsahovat nanejvýš 3-4 barvy a mělo by být uděláno tak, aby se velmi dobře zapamatovalo a zákazníci Vás díky němu snadno poznali.

Barevné schéma

Barevné schéma, tedy soubor barev, které se budou ve Vaší vizuální identitě neustále opakovat – většinou 2-4 barvy, z čehož bude jedna nejvýraznější, zbytek budou sekundární barvy, budou součástí Vašich propagačních materiálů, vizitek, bannerů, webových stránek a e-shopu.

Typografie

Typografie zahrnuje fonty které Vaše vizuální identita využívá, většinou se využívá 1-2 fonty, v ideálním případě by se mělo jednat spíše o ten jeden font, je na Vás, jestli využijete nějaký placený, nějaký font zdarma, nebo si necháte font či konkrétní písmena v rámci fontu například od grafika upravit.

Letáky

Letáky jsou formou tištěné reklamy, kterou můžete mnohdy za poplatek, někdy i bez něj vystavit na určitých místech a plochách, mezi nejoblíbenější rozměry letáků patří:

  • A6 (105 x 148 mm)
  • A5 (148 x 210 mm)
  • A4 (210 x 297 mm)
  • A3 (297 x 420 mm)
  • DL (99 x 210 mm)
  • Čtvercové letáky – 3 rozměry (120 x 120 mm, 150 x 150 mm, 200 x 200 mm)

Samozřejmě však můžete letáky tisknout i v jiných rozměrech.

Vizitky

Vašim zaměstnancům nebo Vám samotným se v profesních vztazích občas hodí předat kontakt na sebe, od toho mimo e-mailů dobře poslouží ve fyzickém světě vizitky, které by měly být ku pomoci například realitní makléřům, bankéřům, živnostníkům a dalším. Vizitky by měly být především barevně laděné na základě Vašeho design manuálu a obsahovat nejzásadnější kontaktní informace, tedy Vaše jméno, potažmo pozici ve firmě a kontakty jako telefon a e-mail, případně můžete přidat i soc. sítě. Další zajímavou možností k zakomponování do Vašich vizitek může být QR kód s odkazem na Váš web.

Propagační předměty

Mnoho firem například nabízí své propisky, mikiny, trička a další které buď nosí a používají jejich zaměstnanci, nebo je rozdávají zákazníkům jako dárek k objednávkám, což dělá například webhosting WEDOS či různé velkoobchody nebo výrobci jako například Liqua (Ritchy).

Infografika

Některé firmy využívají tzv. infografiku, ta se třeba tvoří například pro případ různých soutěží na sociálních sítích, oznamování novinek, slev a dalších formátů, které potřebujete komunikovat se svými zákazníky a sledujícími.

Webové stránky / e-shop

Pokud Vaše firma provozuje webové stránky nebo e-shop, je dobré dbát na Váš design manuál a držet se toho, aby se s ním ztotožňovala i tato Vaše část vizuální identity zejména z pohledu barevného schématu a typografie.

Firemní dokumenty

Například na smlouvy, faktury, dodací listy a další dokumenty můžete doplnit Vaše logo, logotyp a případně využívat i Vaše standartní barevné schéma.

Pokud chcete pomoci s návrhem a realizací Vaší vizuální identity nebo design manuálu nebojte se na nás obrátit skrze telefon: +420 728 581 305 nebo e-mail: info@eshoptvorba.cz nebo nám napište skrze kontaktní formuláře níže.





    Jmenuji se Martin Orešanský a programování se věnuji od konce 8. třídy základní školy, tedy od roku 2016 kdy jsem se začal programování učit, od roku 2018 jsem pak vytvořil a spravoval desítky webů a e-shopů. Od roku 2021 pracuji jako programátor na volné noze a do ledna 2024 jsem provozoval vapeshop Royalvape.cz s přidruženým prodejem na zahraničních marketplaces jako Amazon, Hood.de a další, díky zkušenostem s provozem e-shopu jsem také získal nemalý přesah do online marketingu ve všeobecnosti a především pak hlouběji do SEO. Ve volném čase provozuji obsahový web který navštěvují tisíce čtenářů měsíčně.

    Další příspěvek